מוקאפ שמציג חלקית את האתר של שלי בר צלמת העצמה

מתי‭ ‬כדאי‭ ‬להשקיע‭ ‬באתר תדמית מקצועי?‬

כולנו יצורים חברתיים ונועדנו לבלוט ולהעניק השראה אחד לשנייה.

אנחנו כל הזמן מעלים פוסטים וסרטונים, מנסות להשפיע על כל העולם במסרים שלנו כדי ליצור עולם יותר טוב – אבל אנחנו שוכחות שבשביל להשפיע באמת אנחנו לא צריכות את תשומת הלב של כולם אלא את תשומת הלב של הלקוחות הנוכחיים והלקוחות העתידיים שלנו.

העולם שלנו באמת כולו רווי בתוכן ובמידע והרבה פעמים לקוחות שישלמו לכן יהיו לקוחות שמכירים את הסיפור שלכן מתחילתו ועד סופו, זאת בדיוק העבודה של אתר תדמית. אתר תדמית נועד לספר את הסיפור שלכן בצורה הכי ויזואלית, מעניינת ומעמיקה כך שתמשוך אליכן לקוחות מדויקים שירצו לעבוד איתכם.

אתר הוא המסנן הכי טוב שאתן יכולות לבקש עבור עצמכן ועבור העסק שלכן. תחשבו על זה, אם לקוח נכנס לאתר שלכן, קורא את התוכן כתבתן, רואה את התמונות שלכן (ואולי גם הסרטונים שלכן שם), רואה הוכחות חברתיות מאנשים שעבדו איתכן ורואה גם מה אתן מציעות לו – הוא משקיע את הזמן שלו. בזמן הזה לוקח לו להבין אם הוא מתחבר אליכן או לא, וכאן נוצר אצלו שיח פנימי עם עצמו שהוא מחליט אם הוא רוצה לעבוד איתכן וליצור איתכן אינטראקציה. באמצעות האתר שבניתן, אותו הלקוח יכול ליצור איתכן קשר בקליק ולכתוב לכן. ואתן יכולות להתחיל לשווק את עצמכן ואת העסק שלכן בצורה הכי אותנטית כי הוא כבר מכיר אתכן. הוא השקיע את הזמן וקרא עליכן, ומה שלכן נותר לעשות זה להבין איך אתן יכולות לעזור לו בצורה הכי מדויקת לו.

סיבה נוספת שכדאי לכן לחשוב על אתר זה לא להיות להיות תלויות ברשתות החברתיות ככל שהעסק שלכן גדל. דמיינו שאתן נמצאות רק ברשתות החברתיות כל היום, אבל יש לקוחות שאין להם בהכרח רשתות חברתיות ומוצאים אנשים באמצעות גוגל. אתן מרגישות תחושת פספוס כי אתן יודעות שפוטנציאלית אם הייתן משקיעות באתר, לקוחות יכולים למצוא אתכן במגוון דרכים שהן לא רק רשתות חברתיות. בעידן של היום, המון אנשים שכחו על דרכי שיווק אחרות שהן לא פחות טובות מרשתות חברתיות. הרשתות החברתיות הפכו למיינסטרים כל כך מובן מאליו שאנחנו כבר פחות חושבות על אפיקי שיווק אחרים, שלעיתים יכולות אפילו לקדם את המטרות העסקיות שלנו הרבה יותר מאשר רשתות חברתיות.

לכן לא משנה איפה אתן נמצאות מבחינת העסק שלכן, חשוב שגם ימצאו אתכן במנועי חיפוש ויוכלו גם משם ליצור איתכן קשר בקליק.

חשוב לי להדגיש שאני לא פוסלת לגמרי רשתות חברתיות, אחרי הכל איתן אנחנו יכולות לשווק הרבה יותר בקלילות ובאותנטיות, אבל הן לא מחליפות את הצורך באתר. בעזרת רשתות חברתיות אנחנו יכולות להפיץ את התכנים שלנו לאנשים שאנחנו מעניקות להם השראה אבל עוקבים לאו דווקא יהפכו ללקוחות משלמים אם לא נוציא אותם מהרשתות.

תמונה של מחשבון וכסף
מתי הם כן יהפכו ללקוחות משלמים?
 
כאשר נוציא אותם מהרשתות החברתיות לאתר שלנו או לכל הפחות לעמוד נחיתה שלנו כדי שיוכלו להתרשם מאיתנו וממה שאנחנו מציעות ולהירשם לרשימת תפוצה שלנו. כך יש לנו את היכולת לדוור להם אחת לכמה זמן, לשווק להם את המוצרים או השירותים החדשים שלנו ולקרוא להם לפעולה. זוהי דרך מעולה לקלוט אנשים למעגל הלקוחות שלנו ולהפוך אותם למשלמים וגם דרך מעולה לשמר אותם ולהפוך אותם ללקוחות קבועים שחוזרים אלינו כל הזמן לקבל שירות. זה מספק זה להרגיש כשלקוחות רוצים להמשיך לעבוד איתנו וחוזרים לשירותים נוספים, כי הם צריכים מאיתנו עזרה – וזה בזכות השימור שאתר מסוגל להעניק.

 

אתר, במילים אחרות, מעניק לנו את היציבות שאנחנו והעסק שלנו צריכים.

הרבה פעמים חשבונות אינסטגרם שלמים נחסמים בגלל התנאים שאינסטגרם כל הזמן מעדכנת, וכל פעם שלא מתאים לאינסטגרם להכיל את החשבון הזה כי הוא כביכול עבר על התנאים שלהם, היא פשוט חוסמת. אותה בעלת עסק שנחסם לה החשבון, פשוט לא יודעת מה לעשות בהתחלה. היא מרגישה את הפאניקה אבל לפחות אם יש לה אתר משלה היא יכולה להיות רגועה כי היא עדיין יכולה לנהל את הפעילות שלה מהאתר והעסק שלה לא באמת נפגע (או לפחות נפגע קצת וזמנית עד שהיא תשקם את החשבון אינסטגרם שלה). לעומת זאת, בעלת עסק שנשענה רק על האינסטגרם ואין לה אתר משלה, יכולה באמת למצוא את עצמה בבעיה כי היא גם איבדה גישה לעוקבים שלה וגם ללקוחות או למתעניינים.

 

ומה אם אני אבקש מאיש סייבר שיחזיר לי את הגישה לאינסטגרם?

אני שומעת את השאלה הזאת הרבה, ואנשי סייבר גובים סכומים עצומים רק בשביל להחזיר למישהו את החשבון שלו. אם איש סייבר נמצא בתקציב שלכן, לכו על זה. לא תמיד זה המצב ולרוב בעלות עסקים פשוט פותחות חשבון חדש וצריכות להתחיל מההתחלה.

 

אמרתי שאתר מעניק לנו יציבות? זה אחד הדברים שהתכוונתי אליהם אבל לא רק.

דוגמא נוספת שהיא יותר אופטימית היא של צלמת העצמה שעבדתי על הפרויקט שלה לאחרונה. היא החליטה שהגיעה הזמן עבורה לפתוח אתר, כי היא צריכה פלטפורמה מסודרת שתאגד את כל מה שהיא עושה (ותאמינו לי, היא עושה המון בתחום שלה!) – ובאמת היא פנתה אליי שאעצב ואבנה לה אתר. אחרי המון זמן של עבודה ממושכת על האתר שלה, האתר שלה פורסם לעולם והיום היא שמה את הקישור אליו בחשבון גוגל שלה וגם בחשבונות העסקיים שלה ברשתות.

 
תמונת קאבר שמציגה חלקית את האתר של שלי בר צלמת העצמה

היא הגיבה לי לא רק את התגובה שריגשתי אותה ושהאתר יצא מהמם, אלא היא גם הקליטה לי אחר כך הודעה שלמה שהיא קיבלה כמה פניות מהאתר שלה וחלק מהן היא אפילו סגרה.

 
 
צילום מסך של פידבק מתוך האתר של שלי בר צלמת העצמה
 

אז אם עדיין לא בניתן אתר משלכן וחשבתן לעשות זאת, אין לכן עוד תירוצים.

רוצו עכשיו להקים לעצמכן אתר להמשיך להפיץ את המתנות שלכן לעולם!

 

 

 

 

תמונה של מתנות
דילוג לתוכן